onsdag 14 april 2010

En update...


...för den som händelsevis är intresserad.

Mitt tillstånd har förbättrat drastiskt och jag räknar kallt med att vara tillbaka på jobbet på måndag. Jag har planerat att ta det väldigt lugnt i helgen för den som undrar.

Jag har varit ute och promenerat en sväng för att titta på det fina vårvädret. Inte helt fel med lite sol efter 4 månader av snö och kyla.
I vanlig ordning så får man dock sällan vara på bra humör längre än en kvart. Jag lyckas kliva rätt ner i Västmanlands största och kletigaste hundskit och fick försöka skrapa rent min toffla i en kvarvarande grå snöhög.
Hur jävla svårt är det att plocka upp skiten efter sig?
Tror folk att det kommer några små vättar och sopar upp efter dem på natten?

Jag passade även på att lufta bilen lite eftersom den har stått still en vecka. Det blev en åktur till Mekonomen för att inhandla nya torkarblad till strålkastarna, för 170 kronor styck!
Jag var på vippen att fråga expediten om han inte kunde vifta lite med en kniv medan jag lämnade fram pengarna men insåg sen att det nog inte var hans fel personligen att en 15 cm lång gummibit tydligen var värd mer än sin vikt i guld.



Eftersom jag gillar att testa lite olika knepiga läskedrycker så fastnade det en burk "Vimto" på fingrarna för ett tag sen.
Namnet ger associationer till skurmedel eller propplösare och eftersom det tydligen var ett brittiskt påhitt så hade jag förväntat mig en odör av stenkol och ruttna tänder när jag öppnade burken.
Så var dock inte fallet, det smakade i det närmaste ingenting. Enligt innehållsförteckningen skulle det vara hallon och svart vinbär i den, men det torde då vara en tämligen blek variant. Men eftersom mina fördomar om britter säger att de överlag är extremt bleka så passar det kanske in. Jag håller mig dock ifrån den framöver.

Inga kommentarer: