torsdag 24 juni 2010

Torsdag

I går kväll vid 23-tiden satt jag på balkongen och njöt av den ljumma kvällen med en kall öl. Jag vet att man i Lilla Landet Lagom lätt blir betraktad som alkis om man tar en öl någon annan tid än lördagskvällen, men det struntar jag i.

Efter en stund så blev det lite action på gatan. Två alkisar (av den riktigt slitna typen) dök upp och skulle försöka sno en cykel som satt fastkedjad i en stolpe.
De slet, drog och gapade men cykeln satt där den satt.

Efter en stund övergav de cykeln och började istället banka på varandra. De kallade varandra för allehanda könsord samt "fyllo" (ehum?) medan de försökte plantera sina darrande nävar i den andres rödmosiga ansikte.
9 av 10 slag missade med ungefär en halvmeter.

De bråkade med varandra några minuter tills en polisbil dök upp på gatan, då blev det plötsligt bästisar igen och lubbade iväg mellan husen.

Klart underhållande, synd att jag inte hade laddat batterierna i kameran ty det där hade blivit en Youtube-succé.


Jag fick lön idag så det var återigen dags att beta av räkningarna. Det stör mig en del att bli av med mina pengar, men att hyresvärden vill ha lite kan jag ha viss förståelse för. Däremot så blir jag bra trött på att tvingas betala tv-licens. Denna rest av tidigare decenniers DDR-Sverige som envist hänger sig kvar.
Fan, de som vill glo på helgmålsbön och Café Norrköping samt dokumentärer om hur synd det är om alla som inte får komma hit får väl köpa ett programkort...

Sedan har vi fackavgiften. Facket fyller en viktig funktion, men jag som är anställd av ett bemanningsföretag har lite svårt att se vad jag får för mina 650 spänn i månaden.
Vi "konsulter" är 2000-talets statare som ibland får utstå de märkligaste saker för att vi försöker sköta vårt arbete.

Men det är väl fest i LO-borgen igen kan tro så det är väl bara att betala och se glad ut.


Nu ska jag fara iväg till jobbet i denna ljuva sommartid - och jag är så lycklig...

Inga kommentarer: