fredag 13 augusti 2010

Svensson-semester

Jag är precis hemkommen från Öland efter en liten Svensson-semester.
Det kallas så när man tar sin husvagn och sina foppatofflor och åker och besöker samma sak som miljontals andra svenskar gör samma sommar.
Jag säger inte att det är något fel i det, jag hade riktigt trevligt där. Och barnen som var med ville inte riktigt vara med på noterna när det var dags för hemfärd.

Eftersom jag mötte upp några bekanta med barn så blev det rumsrena aktiviteter, det kallas så när man inte börjar öla i förtältet innan klockan har slagit åtta.

Det kommer en längre berättelse och många fler bilder lite senare eftersom jag borde gå och lägga mig nu. Men eftersom en bild säger mer än tusen ord så lägger jag väl in en bild som summerar trippen:






Jag borde egentligen även lägga upp en bild på en brinnande sedel eftersom jag nu har konstaterat att ölänningar torde vara Sveriges girigaste folkslag.
Men som sagt; mer om det senare.

Inga kommentarer: