söndag 8 augusti 2010

Tvättdags

I morgon ska jag ut på en till liten roadtrip så idag passade jag på att tvätta.

Ett problem med att bo i hyreshus är att man har något som kallas "grannar". De är med få undantag efterblivna.

Min tvättid började klockan 16. Kl. 16.10 gick jag ner och konstaterade att maskinerna var fulla med tvätt. Jag väntade 10 minuter för att se om någon dök upp, men när ingen hade visat sitt fula anlete i tvättstugan så åkte dennes tvätt ut i en hög på golvet.

Den föregående tvättaren hade påpassligt nog plockat bort sin nummerbricka från bokningstavlan.
Maskinerna hade gått på 30 grader och jag lyckades kväva den första impulsen som var att vrida på dem igen på 95...


När jag bodde på Råby så fick jag handgripligen kasta ut en zige... romsk kärring (Sorry DO) ur tvättstugan då hon började stoppa in sin tvätt i maskinerna under mitt pass - när jag fortfarande befann mig i rummet.

Jag kastade ut kärringens tvätt i källargången och föste ut henne efter. Jag kommenterade även hennes beteende men lagen om hets mot folkgrupp förbjuder mig från att återge mina eder här.
Jag avslutade dock min utläggning med att berätta att jag skulle köpa en stor elak hund som jag skulle dressera till att bita fula kärringar i röven om de stoppade in snoken i tvättstugan när civiliserat folk befann sig där.

Detta gjorde kärringen ännu argare och jag hörde hennes svavelosande förbannelser genom den stängda dörren i flera minuter efteråt.

Men, men. Kan man inte respektera en sån enkel sak som en tvättid så blir det nog stora problem med att integreras i det svenska samhället.
Fast det vet vi ju alla att vissa folkgruppers "utsatthet" enbart beror på de rasistiska svenskarna.
Jag antar att jag har diskriminerat kärringen genom att inte låta henne ta min tid utan att protestera.
Fy skäms på mig...


Jag var precis ned i tvättstugan och bytte maskiner. Tvätthögen på golvet var borta så jag får hoppas att idioten fattade vinken.
Med lite tur så får jag kanske en Arg Lapp från "upprörd granne". Jag hoppas att den är riktigt upprörd för jag jag har alldeles för få inramade saker att pryda väggarna här med.

Inga kommentarer: