torsdag 26 augusti 2010

Valkalkylatorn






Jag testade Expressens "valkalkylator" för att reda ut mina sympatier, och jag måste erkänna att det sammanfattar mina åsikter ganska väl.

Jag befinner mig tydligen till höger på den politiska skalan och Vänsterpartiet hamnar på en föga hedrande sistaplats.
Detta eftersom jag anser att jag arbetar främst för att klara mitt eget uppehälle och inte för att föda en massa jävla latoxar som hellre ligger på soffan än går till jobbet.
Observera att långtidssjukskrivna med goda skäl till detta INTE ingår i föregående kategori.

Det kravlösa bidragssamhälle som främst V vill ha låter ju finfint, men gissa vilka som får betala det på skattsedeln...

SD hamnar tydligen högst. Det är inte så märkligt egentligen eftersom jag anser att de har sen del intressanta synpunkter.
Jag anser INTE att man ska "kasta ut alla invandrare", vilket deras meningsmotståndare ofta antyder att de vill, utan tycker bara att man ska kunna diskutera de negativa aspekterna av de senaste 30 årens massinvandring offentligt.
"Kulturberikning" har inte bara fört med sig positiva inslag som pizzan - ett vanligt och ganska idiotiskt motargument - utan även en hel del negativt i form av folk som inte kan anpassa sig efter de lagar och seder vi har i Sverige. Jag pratar kvinnosyn exempelvis.

Piratpartiet fick en ganska hög placering. Detta är inte för att jag tycker att man ska kunna sprida upphovsrättsskyddat material hur som helst, utan för att jag värnar den personliga integriteten högt.
Det finns ingen anledning för farbror staten att kartlägga varje steg folk tar och vad jag googlar efter ska folk faktiskt skita i.
Argument som "har man rent mjöl i påsen..." faller platt eftersom allt beror på vad informationen används till.
Det finns ju exempel på folk som entledigats från sina fackliga uppdrag då det framkommit att de haft "fel" partisympatier. Om jag då surfar in hos SD några gånger och använder andra nyhetskällor än Aftonbladet så är jag nog "en skum typ som vi bör kasta ut ur våran klubb på en gång, han knullar säkert katter i källaren också den fan."
You get my point?

Mittenpartierna Fp, C och Mp hamnar i mitten (som alltid) helt enkelt för att de inte har så mycket att komma med. De bildar pakter med sina större "blockfränder" när det närmar sig val. "Kanske Fredde eller Mona slänger åt oss en ministerpost om vi smörar lite?"

Hycklarna i Fi och Kd orkar jag inte ens kommentera.

Sossarna då, "arbetarpartiet"?
I valet 2006 röstade 83% av de boende i Örtagården i Rosengård på S, det är partiets starkaste fäste.
I en intervju på TV sade en kvinna "vi röstar på sossarna för socialbidragen".
Fascinerande.
Jag har en liten teori om detta: Givetvis så röstar man på de som har släppt in en, därför får S sådant stöd i dessa områden.
"Nysvenskarna" - de som har fått medborgarskap - blir då till en sorts "valboskap" som mangrant lägger sin röst på S. Om man inte har tillräckligt med väljare så importerar man, ganska smart tänkt...

Det finns kanske en baktanke med att ta in så många "flyktingar" som Sverige gör, annat än humanitära skäl.
Det är bara 15% av dessa som uppfyller FN:s krav för att få kallas "flyktingar". Är resten valboskap månne?
Fiskar S röster i moskéerna för att få sitta vid makten och njuta av det goda livet några år till?
Vem vet?
Det vi vet är att det är arbetarna - svenskar som invandrare - som får betala för detta via skatten.
Sicket jävla "arbetarparti" va?

Grattis Expressen, ni prickade in ganska bra.

Inga kommentarer: