lördag 18 september 2010

En utflykt

I förmiddags tog jag en sväng med bilen och kikade runt lite på landsbygden.

Först så konstaterade jag att någon hade ledsnat på sin gamla Ford och helt sonika grävt ner den.





Sedan fann jag en ödegård som dessvärre var låst. Men i uthuset fanns det några begagnade vagnar och elinstallationerna var ganska snitsiga.










Avslutningsvis kikade jag på ett gammalt tegelbruk som lades ner för många år sedan. Byggnadens allmänna skick gjorde dock att jag avstod från att åla mig in någonstans.












Sen kom ösregnet så det var bara att vända hemåt igen.

Jag råkade förresten förirra mig in på vägen till ett aktivt mobiliseringsförråd i skogen. Där möttes jag av en vaktkur, kameror och stora ajabaja-skyltar. Inte läge att smita in där och fotografera, ser rätt illa ut i ens CV om man torskar...

Ett tips om ett ödehus som jag passade på att kolla upp visade sig vara mindre färskt. Det återstod nämligen bara två väggar och murstocken när jag fann det. Äsch...
Men trots allt så har jag haft en ganska lyckad dag.

Inga kommentarer: