fredag 3 september 2010

September...

...har det hunnit blivit nu. Svinkallt på morgonen och fallande löv. Så fint så, eller nåt...

Vad har hänt på sistone då?
Tja, inget omvälvande men jag lyckades faktiskt besiktiga min bil helt utan anmärkningar i måndags. Jag är inte helt van med att få ett blankt papper men rätt nöjd. Det blir ju mycket billigare så.

På måndag börjar jag på ett nytt "uppdrag". Jag ska sitta och kalibrera industrirobotar - enkelt uttryckt.
Provrumsjobb med andra ord. Man får väl se hur det utvecklar sig men arbetsmiljön där var nästan kliniskt ren jämfört med vad jag är van vid.
Det är nämligen lite frustrerande när golvet i duschen blir grått och knottrigt av all olja och metallspån som fastnar överallt. Tror att jag har blästrat insidan på avloppsrören ganska rejält under de senaste 3½ åren.

Jag kommer fortfarande att jobba 2-skift men kvällspassen måndag-torsdag blir längre. Detta för att kompensera för den lediga fredagen dessa veckor, vilket känns helt ok.
Jag ska strax iväg och jobba sista kvällspasset på mitt nuvarande arbete - och jag är måttligt sugen på det...

Inga kommentarer: