torsdag 9 september 2010

Telefonröstfiske

Dagens idiot är utan tvekan mannen från fackförbundet IF Metall som ringde till mig mitt i min matlagning tidigare och skulle fiska en röst till Mona.

"Ja hej, jag heter xxx och ringer från IF Metall. Du känner till att det är val den 19:e September?"
"Ja"
"Har du bestämt dig för vilket parti du ska rösta på?"
"Ja, och telefontrakasserier ändrar inte mitt beslut. Jag köper aldrig något över telefon, inte heller röster."
"Eh... har du några andra frågor om facket och valet?"
"Nej" *klick*

Alla LO-förbund har starka kopplingar med sossarna så man behövde inte direkt en doktorsgrad i kvantmekanik för att räkna ut vad karl´n egentligen ville...
Partiernas röstfiske tar sig i vanlig ordning helt osannolika proportioner men när folk ringer hem till mig och tjatar har man fan passerat en gräns.
Är det ett tecken på desperation över vikande siffror i opinionsundersökningarna?
Ska företrädare för alla partier ringa och störa mig nu?
Då blir det till att dra ur jacket ett par veckor framöver.

Men det som gör mig mest irriterad över det här är att - som jag har sagt tidigare - bara för att man är medlem i ett av LO-förbunden så innebär det inte automatiskt att man röstar på "arbetarpartiet" socialdemokraterna.

IF Metall var farligt nära att förlora en medlem i eftermiddags.


Apropå politiker och idioter så läste jag om den kvinnliga riksdagskandidaten från Öland som vill inrätta kommunala bordeller i bl.a. Borgholm.
Givetvis så representerar hon Kristdemokraterna och visst, det yrket omnämns ju redan i bibeln...

Man kan då fundera på om damen ifråga själv tänkte ta anställning på horhuset om det skiter sig i valet eller om det bara är ett sätt att hålla upp turisttillströmningen till Öland även vintertid.

Tänk er Borgholms slottsruin badandes i rött ljus och skylten: "Glädjehuset Ruinen sponsras av moralens väktare Kd. Glöm inte gummit eftersom abort är en synd".

Inga kommentarer: