onsdag 22 september 2010

Onsdag

Eftersom jag är ledig på fredag har halva arbetsveckan gått nu. Inte helt fel.

För att göra en lång historia kort så får jag ibland byta arbetsuppgifter när det är "lugnt" på min ordinarie plats. Jag får då promenera över till nästa byggnad och provköra robotar av vilka jag sedan ska finkalibrera ett par på min ordinarie plats. Dessutom så måste jag emellanåt traska tillbaka för att kolla att min kollega inte har råkat avlida. Det blir en del spring men jag mår förmodligen inte illa av lite motion.
Jag har således två jobb och håller på att lära mig båda så de närmaste veckorna kan nog bli ganska förvirrade innan jag kommer in i det.


Det var som bekant val i söndags, S gjorde ett av tidernas sämsta val och SD kom in i riksdagen.
Kvällstidningarna ojar sig över detta och frågar "vad ska vi göra nu?".

Ja, vad man ska göra nu är att sluta gnälla över hur folk har röstat och i stället försöka få till ett samarbete som klarar att leda landet i fyra år.
Vad man än må tycka om valresultatet så har folket sagt sitt och det är den här mandatfördelningen som kommer att gälla i fyra år framöver.
Det är bara att gilla läget...

Apropå valet så har jag sett och hört att vissa personer på Facebook tar bort folk ur sina vänlistor om de har röstat på eller sympatiserar med SD.
Förvisso så ska man väl inte bekymra sig så mycket över Facebook, men jag kan inte låta bli att tycka att detta är oerhört fånigt.
Man kan fråga sig vem det är som är trångsynt. Den som har "röstat fel", eller den som trycker på "ta bort"?

Det där låter i mina öron lika vettigt som om jag skulle plocka bort alla kattägare från listan eftersom jag själv är allergisk.
Att folk har olika politiska åsikter får man lov att acceptera. Antingen så bortser man helt från folks åsikter eller så kan man diskutera dem på ett civiliserat sätt.
Gör man på det tredje sättet så befinner man sig mentalt kvar i sandlådan...


Helt apropå ingenting så hittade jag två döda skator på min balkong i morse. Nej, det var inga utkastade kvart-i-två-ragg som en del har föreslagit utan två fåglar. Väldigt fluffiga och väldigt döda.
Vad händer här egentligen, har jag hamnat mitt i "Jurtjyrkogården" eftersom byggherrarna hittade en riktigt sur plats att slå upp huset på?
Dyker det upp en unge med rakkniv eller en ovanligt aggressiv katt med "Gislaved" stämplat över ryggen så tar jag fram baseballträt.

Eller ska jag kanske lägga ut de små liken vid cykelstället som en uppmaning till andra fåglar att ge fan i att skita på min sadel?

Inga kommentarer: