söndag 5 september 2010

Lördag

I går hamnade jag på en liten fest.
Ingen hade bestick i röven där, men prydnadshunden blev antastad och det bars över folk till grannen. Som av någon märklig anledning tyckte att det var mysko att det stormade in fem personer varav en i famnen på två andra och frågade efter toalettpapper eftersom det hade brukats lite för mycket lavemang.
Jag ser inte det märkliga i det...

Sedan blev det krogen. Jag avvek efter ett par timmar för att möta upp ett annat gäng på en annan krog, men där kom jag inte in med motiveringen att jag var för full. Så det var bara att gå tillbaka till den förra krogen där jag tydligen var tillräckligt nykter.
Jag skulle kunna orera i timmar om folk som misslyckas med att stava sitt namn rätt i ansökan till Polishögskolan och inte kan räkna till 11 utan att ta av sig skorna, men sånt räknas nog som personangrepp så jag låter bli.









Inga kommentarer: