onsdag 24 november 2010

Kärring, boktips och han knugen

Onsdag idag, 60% av arbetsveckan är över.
Visst blir man nästan lite besviken när tidningarna gastar om snökaos och det enda man ser när man tittar ut är helt vanligt svenskt vinterväder?

Jag for ner på stan en sväng efter jobbet och fick göra en hastig undanmanöver i en rondell för att inte köra på en äldre dam som bestämt sig för att strunta i allt vad övergångsställen heter och istället gena tvärs över rondellen.
Denna korsning är ganska vältrafikerad och man kan ju spekulera i vad som hade hänt om det hade kommit en långtradare. Det hade blivit några metallpinnar, ett par filttofflor och lite unken doft av gammalt kattpiss i grillen...


Det är kallt och blåsigt ute så jag överväger att lägga mig i soffan med en gigantisk kopp te och en god bok. Jag har faktiskt ett par böcker här som jag ännu inte läst av en av mina favoritförfattare, en finländare vid namn Aarto Paasilinna.
Hans böcker är fyllda med bisarr och svart humor som passar mig alldeles utmärkt. Favoritboken är "Kollektivt självmord" som handlar om ett gäng deprimerade finnar som chartrar en buss och åker kors och tvärs i Europa på jakt efter den ultimata platsen att ta livet av sig på. Fantastisk humor.


Så, nu har jag gjort reklam så nu måste jag få gnälla lite också.
På kvällstidningar, det ämnet tycks aldrig sina...

Nord- och Sydkorea är tydligen osams igen. Det är ganska fantastiskt hur bra det blir när gamla kommunisträvar som Kim Lill-Fjong ska styra ett land. Ingen mat men många atombomber, planekonomi i sitt esse.
Jänkarna skramlar givetvis med vapnen och skickar dit ett hangarfartyg. Ja det är ju deras variant av krigföring, att sitta på en båt och trycka på ett par knappar.
De kanske vet av erfarenhet hur bra det brukar gå när de ska ge sig in i stridens hetta i djungeln...

Nåväl, det jag reagerade på var Expressens artikel som talade om att "kungen är informerad om situationen".
Ja men då så, då behöver vi inte oroa oss något mer. Då sänker sig åter lugnet över den lilla ankdammen Sverige nu när vi vet att then swänska konungen har koll på läget.
Herregud vilken skitartikel.

Vad fan ska han göra åt saken?
99.99 % av världen - och där inräknas kommunistiska diktatorer - skiter fullständigt i en medaljprydd fåntratt från ett litet kallt skitland långt uppe i norr.
Man får väl hoppas att han inte skriver brev till Kim & co, ett sånt kan ju feltolkas å det grövsta...

Inga kommentarer: