måndag 22 november 2010

Söndagskväll igen...

I morgon är det måndag igen och jag ska inställa mig på mitt arbete klockan 05.42. En sån där zombie-vecka...

Apropå zombies och sånt så var jag på en inflyttningsfest i Stockholm igår. Jag deltog i extremsporten "åka tåg med SJ när det snöar", men jag kom faktiskt dit jag skulle på utsatt tid. Imponerande.
Förutom att det var ganska dålig uppslutning och att jag blev utkastad från en krog så var det en trevlig kväll. Baksmällan kurerades med kaffe, Ipren och en promenad till stationen.
Slussen en regnig novemberkväll är en av de få saker som ser mer deprimerande ut än mitt bakfulla anlete...

Nåväl, i hufvudstaden är det åtminstone en hel del folk i rörelse en söndagskväll till skillnad från i Västerås. Jag kom hem till stan strax efter 19 och promenerade mot city.
Det var verkligen som att kliva rakt in i en scen från "28 dagar senare" eller någon annan postapokalyptisk zombiefilm.

Man kan ju tycka att en stad med 130.000 invånare skulle ha lite mer att erbjuda i centrum en söndag än McDonalds, en kiosk och ett par busshållplatser. Inte ens A-lagarna orkar göra sig besväret att åka ner på stan, vilket ju säger en del...

Fast i ärlighetens namn var det rätt skönt med tystnad i mitt bakfulla tillstånd.
Ja, ända tills bussen dök upp det vill säga. I sedvanlig ordning satt det en skitunge och gafflade högt på Rinkebysvenska i sin mobiltelefon precis bakom mig.
En av alla anledningar till att jag sällan åker kollektivt i nyktert tillstånd.

Inga kommentarer: