tisdag 16 november 2010

Tisdagtankar

Det ösregnade hela dagen igår och nu är det minusgrader ute. Således är det is överallt. Lite synd att jag är så kass på att åka skridskor annars hade det varit ett alternativ för att ta sig till jobbet.

I helgen ska jag fara till Fjollträsk på fest och tänkte ta tåget dit. Jag beställde nyss biljetter och blev lite imponerad av att SJ har börjat med sms-biljetter. Nu återstår det bara att se om de kan ta mig dit jag vill, alltså deras "kärnverksamhet"...
Det brukar ju vara lite si och så med den saken speciellt vintertid, men i rättvisans namn så måste man ju säga det att allt inte är SJ:s fel. Det mesta strulet orsakas av inkompetenta politiker som inte inser att saker och ting måste underhållas om det ska fungera.


Jag surfar runt på några nyhetssidor och veckans "snackis" är ju givetvis Mona Sahlins avgång och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den saken.
Jag har alltid ansett att hon har varit en inkompetent, fifflande, svenskhatande idiot, men samtidigt så har hon ju faktiskt varit en av alliansens bästa valarbetare och jag tycker som bekant jävligt illa om det som idag kallas "socialdemokrati".
Vilket ju skiljer sig rätt kraftigt från hur den såg ut för 30 år sedan...

Damen ifråga får för övrigt 51.000 kronor per månad i "stadsrådspension" fram till hon fyller 65 (hon är 53 nu) och efter det 36.000 i månaden. Om hon uppnår medellivslängden för kvinnor som är 81 år, vilket hon förmodligen gör eftersom "ont krut..." etc.
Det är få människor förunnat att kunna kvittera ut 50 laxar i månaden för att ha misskött sitt jobb så att man får sparken.
Och sen undrar de varför det finns politikerförakt...


Påven - ni vet han som leder ped... katolska kyrkan - har uttalat sig om internet. Han anser att nätet skapar ensamhet bland unga människor. Jag vet inte vad ni tycker man jag lämnar nog hellre ett barn framför datorn än i sällskap med en katolsk präst...

Herr Benedictus sade även: "..den nya tekniken suddar ut gränsen mellan sanning och illusion."
Känner han måntro att kyrkans ledande position på det området är hotat?


Jag läste även om en engelsk man som fastnade på bilder på Google Street View och blev förfärad när han såg bilderna på sig själv och sin stora mage. Så förfärad att han gick ner 46 kilo.
Det är ju givetvis alltid bra med folk som tar tag i sina liv, men det hade ju kunnat vara värre.
Han hade ju kunnat synas i satellitvyn... :p

Inga kommentarer: