måndag 15 november 2010

Monday morning...

För en vecka sedan kom det två decimeter snö här och idag ösregnar det och det ser ut som en medelstor flod på gatan. Det svenska höst- och vintervädret är fantastiskt.

I morse hade jag bokat tvättstugan och kom på (när jag skulle gå ner med tvätten) att det nog funkar bättre om jag har tvättmedel hemma. En språngmarsch till affären före morgonkaffet kan väl aldrig vara bra för hälsan?

Denna vecka bjuder som vanligt på arbete, denna gång är det eftermiddagsskiftet som gäller. Det är bra med sovmorgon eftersom det kan ta en stund att cykla motströms till jobbet. Undrar om jag möter laxen på vägen?

Jag har en del ärenden att uträtta men orken att ta sig för någonting just nu infinner sig inte. Vi får se om jag piggnar till i slutet av veckan, tills dess säger jag bara "Manãna".

Inga kommentarer: