lördag 9 april 2011

En titt i arkivet X

Jag är hyfsat morgonpigg idag så jag passar på att kika i några lådor med bilder.
Jag vet att många bilder är tekniskt ganska dåliga med konstiga färger, repor och dammkorn och det är fullt möjligt att retuschera dem lite både med borste och digitalt, men det har jag ingen ork med.
Det skulle ta alldeles för lång tid när syftet bara är att visa upp dem här. Dessutom så är det en del av charmen att de inte är "perfekta".


Nåväl, här är vi på tjurfäktning i trakterna av Torremolinos 1970. Tjurfäktningar är både barbariska och idiotiska enligt min mening, men folk har ju i alla tider haft märkliga nöjen.



Från samma resa. Snitsig kamera.



Nu hoppar vi tillbaka till Holland 1967. Det här är "miniatyrvärlden" Madurodam utanför Amsterdam.

 
 
 
 
 
 


En souvenirbutik. Man skulle kanske skaffa sig ett par såna där korsningar mellan träsko och kajak.



Amsterdam. Svårt att hålla fingrarna i styr (borta från linsen) när det dyker upp fagra damer antar jag. :)

 


En ganska risig nattbild från Red Light District - Amsterdams "horkvarter". Jag undrar vad mannen till vänster studerar i skyltfönstret...?


Inga kommentarer: