måndag 4 april 2011

Måndag

Då så var det en sån där förbannad måndag igen. Jag har vart extremt trött hela dagen och sov ett par timmar på soffan när jag kom hem. Sedan blev det middag och en liten promenad runt området.
Det känns som att man lite långsamt börjar vakna ur vinterdvalan när det är möjligt att gå ut en sväng utan att drapera sig i en hel buffel.

Jag har förresten deklarerat idag. Det var inte allt för avancerat, eftersom jag tydligen skulle få en liten slant tillbaka så var det bara att klicka på "ok". Medan jag besökte skatteverket så passade jag på att fylla i mitt lägenhetsnummer som man ju ska göra nu av någon outgrundlig anledning.
Jag skulle kunna orera om kommunist/fascist-fasoner men nöjer mig med att anta att det förmodligen bara är för att byråkraterna på skatteverket ska ha någonting att göra. De stackarna har väl fått rulla tummarna nu de senaste åren då så många deklarerar på nätet.


Men visst får vi väl så mycket fint för våra skattepengar?
Exempelvis så går det åt 200 miljoner kronor nu när våra politiker vill flyga i cirklar över Libyen. Jag har sagt tidigare vad jag tycker om insatsen för att säkra oljelev... situationen för det libyska folket och kan bara konstatera att det lilla landet Lagom tycker sig ha tagit ett lagom beslut om en lagom insats.
Vi blir ju så mycket mer humanitära än exempelvis Frankrike då.

Nej, ska svenska soldater och utrustning användas i olika "insatser" så ska det göras på samma villkor som alla andra deltagarländer. Eller så ska vi ge fan i det, vilket är vad jag tycker i det här fallet.


Någonting som pengarna inte tycks räcka till är att sanera cykelbanorna från grus och sprickor som gör en utflykt på två hjul rent livsfarlig. Men eftersom det enligt lokaltidningen sällan är mer än sex timmars väntetid på akutmottagningen så är det förmodligen ingenting att bekymra sig över.

Jag funderar på om kommunen och cykelslangstillverkarna har något hemligt samarbete, eller så är jag bara en illojal medborgare som lite då och då försöker snuva staten på några kronor i bensinskatt...

Inga kommentarer: