torsdag 19 januari 2012

Att strutsa

Den här tiden från mitten av Januari fram till ungefär påsk är den absolut segaste perioden på året. Det känns som att hela tillvaron går i slow-motion och man orkar inte ta sig för någonting mer än det allra nödvändigaste.


När jag hade cyklat hem från jobbet igår så noterade jag att min telefon hade rymt ur fickan, jag hade dumt nog stoppat den i en ytterficka på byxorna. Det var bara att vända om och ungefär halvvägs så fann jag den. För en gångs skull var jag glad över att det snöade, annars hade jag kanske inte fått syn på den.
Som alla känner till så är det inte förlusten av själva telefonen som svider - en enkel telefon får man nästan gratis - utan det jobbiga är om sim-kortet med alla nummer man har försvinner. För det är väl ärligt talat inte så många som har vart smarta nog att ta en backup på allt man har i telefonen?

Nåväl, jag hittade som sagt min telefon och eftersom det inte är en "smartphone" utan en lite lagom robust och småkorkad telefon så överlevde den fallet utan problem.


Under lite slösurfande på Youtube så noterade jag att förra årets idiottrend "planking" - där man lägger sig platt på mage på diverse mysko platser - tydligen är helt ute.

Istället är den nya grejen att "go ostrich", alltså att stoppa in huvudet i olika utrymmen det ryms i.
Direkt översatt till svenska så borde det bli "att strutsa".



Stavningskontrollen i webläsaren reagerar förresten på ordet strutsa. Dags att uppgradera då kanske så att man hänger med i svängarna och inte är såååå 2011...

Inga kommentarer: