måndag 23 januari 2012

Sir Spamalot...

Det är av olika skäl en bra idé att ha flera olika mailadresser, jag har två som jag använder för kontakt med vänner och seriösa företag och en gammal som används till allt annat. Den har jag varit lite slarvig med tidigare och det resulterar att jag får en hel del intressanta mail på den:

"Att få ett legitimt lån har alltid varit en stor problem för kunder som har ekonomiska behovet. Den frågan om krediter och garantier är något som kund är alltid intresserad när de söker en lån från en legitim långivare. Men xxxxx gjorde en skillnad i utlåningen bransch."
"...Frågan om kredit bör inte sluta dig från att få det lån du behöver."


Perfekt, då kan jag använda det lånet för att betala för ryska postorder-kärringar, kukförstoringar, universitetsdiplom, pakistanska klockor och annat livsnödvändigt som jag får erbjudanden om.
Man skulle kanske passa på att hjälpa den där snubben i Nigeria som mailade nyss på en gång...


Jag funderar på hur korkade folk egentligen är?
Anledningen till att man översvämmas av skräpmail måste ju vara att många faktiskt går på dem, annars så skulle ju upphovsmännen tröttna ganska snart.
Jag betraktar inte mig själv som överdrivet intelligent men om man går på och besvarar ett "Nigeria-brev" så har man väl för fan omyndigförklarat sig själv?

Har jag precis funnit Vänsterpartiets väljarbas nu?



Nåväl, de där ryska damerna verkar något suspekta. Speciellt som jag aldrig har kikat runt på "BorisCheapVodka&Wives." eller vad de nu kan tänkas heta de där sidorna. En donna mailade nyss och presenterade sig:

"Mitt namn ar Svetlana. Jag valutbildade flicka. Jag har inga daliga vanor."
Inga dåliga vanor... förutom att sälja sig själv på nätet då förstås...

Man kan ju fundera på vad det är som webmaster/hallicken som driver den sidan döljer egentligen. Det känns som att följande rader i beskrivningen saknas:

"Jag är 130 cm lång och dricker tre liter Jeltzin till frukost. Jag ser ut som Shane McGowan i truten och har vart medlem i Partiet sedan 1930."

Det känns som en svärmorsdröm...

Inga kommentarer: