måndag 16 januari 2012

Filmåvåffelåölkväll

I lördags kväll blev det en liten filmkväll med några bekanta. Till detta så inmundigades det våfflor och några öl. Nej, det är sylt och inte ketchup på våfflan om nån undrar...




Vissa blev tydligen väldigt alerta av de kulinariska läckerheterna, medan andra mest såg konstiga ut.


 


Apropå konstigt så åts det dagen efter (ja, det blev som sagt lite öl) ris-lasagne. En maträtt i "man tager vad man haver" - serien.





Den här veckan jobbar jag eftermiddagsskiftet vilket innebär att jag ligger i min varma säng och njuter av tillvaron till åtminstone 9 på morgonen. Dessvärre så ska alla lås i området jag bor i bytas ut under veckan och med min vanliga tur med hantverkare och tider så kommer det förmodligen att stå någon och riva i min dörr klockan 7 i morgon bitti.
Aldrig någon respekt för oss morgontrötta människor...


Jag måste förresten passa på och tacka för kommentarerna till föregående inlägg. Ni var ju riktigt trevliga. :)

2 kommentarer:

Rese-Guide sa...

Ytterligare ett fint inlägg. Dock så är övergivna platser den kategori som jag tittar på mest här :P

Farbror Leif sa...

Javisst är sådana trevliga. :)

Nu så är utforskande av sådana inget jag ägnar mig åt så ofta, speciellt inte under den här årstiden. Men ibland så får man nys om något trevligt och åker ut en sväng, eller så råkar man bara snubbla över ett sådant när man är ute och rör på sig.

Lite fler bilder från sådana har jag lagt på www.leffesbilder.se