lördag 13 oktober 2012

Det kostar att ligga på topp.

Igår for jag hem till en bekant i Eskilstuna. Vi skulle "ta en öl", men det blev tydligen ett par till...

Eftersom den medhavda pilsnern och en låda vin tog slut efter ett tag så bestämde vi oss för att fortsätta spritmarinera hjärnorna på en krog.
Vi hittade ett riktigt sunkhak där tondöva fylltrattar sjöng(?) karaoke och något överförfriskade medelålders män visade upp sina danskunskaper - som förmodligen sög redan på 70-talet.
Men ölen var billig och det var ju huvudsaken.

På vägen hem så fick min dryckeskamrat för sig att trottoaren var ett bra ställe att sova på så vi rastade lite. Efter en stund visade en polispatrull intresse för våra förehavanden vilket gav min vän en energikick och vi fortsatte.
Strax därefter lyckas jag själv snubbla på någonting (troligtvis mina egna fötter) och skrapade näsan i gatan.
Eftersom trottoarer uppenbarligen är livsfarliga så tog vi en taxi sen.

i morse konstaterade vi att någon (med största sannolikhet jag) har lyckats vicka badkaret så att denna slog i toalettstolen som givetvis sprack och fyllde badrumsgolvet med vatten. Starkt jobbat...
Sedan upptäckte jag att min kamera hade försvunnit under kvällen. Den var inte kvar på krogen så jag antar att den är tappad på vägen eller att någon snattade den inne på krogen.

Denna kväll spenderas i tv-soffan med en stor kopp te och viss irritation över min egen klumpighet.

Kameran kostar 2.700 kronor och vad man får slanta upp för en ny toalettstol har jag ingen aning om.

Som sagt; det kostar att ligga på topp...

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHA! Fy fan, jag döör! Väldigt roligt inlägg :)
Inte så roligt att du blev av med kameran å andra sidan (hoppas det låg riktigt ruskiga bilder på den så tjyven fick sig en lättare hjärtattack eller nåt..)En ny toa kostar iaf ett par tusen...typ 5000!
//Malin