måndag 15 oktober 2012

Onan satt i hytten...

Vid nio-taget i morse befann jag mig på jobbet, jag bestämde mig för att ta en nypa frisk luft till kaffet och gick ut på en av lastkajerna. Denna kaj används inte för någon godshantering utan mer som allmänt skrotupplag och det står ofta lastbilar parkerade där.

Jag fick syn på en polsk långtradare. I den satt en man med sin laptop, kollade på porrfilm och "vaxade delfinen".

Vafan...?

I sammanhanget får man väl vara tacksam för att han stod stilla. Tror annars att det där kan vara en förklaring till diverse mysko olyckor...

Jag nämnde detta på Facebook och fick en del kommentarer, bland annat tyckte vissa att det var "creepy" att jag stod och stirrade på mannens förehavanden. Jag å min sida hävdar att det är helt naturligt att blicken dras till otäckheter, på samma sätt som att folk stannar och glor på trafikolyckor och fascineras/äcklas av att någon som väger 200 kilo vankar förbi.
"Creepy" hade det blivit om jag hade gjort honom sällskap...

Nog kan man ha förståelse för att det blir ensamt på långkörningar, men varför inte dra för gardinen om man vill vara intim med sig själv och en tub handkräm?
Eller parkera någonstans där det inte rör sig folk.

Just nu funderar jag på om jag måste använda dubbla handskar om jag ska hantera något ankommande gods i morgon...



Inga kommentarer: