måndag 22 oktober 2012

Måndag...

... och en ovanligt pigg sådan trots helgens bravader.
Jag har nämligen gått över att jobba dagtid, 7-15.30. Jag vet inte hur länge det blir så, men en bit in på nästa år åtminstone.

Men det märks att jag är lite ovan vid de tiderna, min första tanke när jag klev ut genom porten i morse var: "fan vad folk det var ute". :)

Jag sitter och funderar på om jag är lite folkskygg av mig, jag ogillar stora folksamlingar och försöker att åka och handla på tider då det inte är så mycket folk i affärerna. En klar fördel med skiftarbete, troligen den enda förutom lönen.

Jag vet att jag har vissa lätt misantropa drag då jag betraktar en stor del av mänskligheten som kompletta idioter, men det kanske är värre än så. Jag kanske inte har kommit ut ur eremit-garderoben än?

Kan min hobby att besöka och fotografera övergivna platser i själva verket vara ett sökande efter den ultimata jordhålan att gömma sig för resten av mänskligheten i?

Tål att tänkas på...


Apropå ingenting så hade jag nyss en herre här som demonstrerade en dammsugare/matt-tvättare/fönsterputsare... Ja, man kunde göra en del med den maskinen, men jag var inte riktigt sugen på att slanta upp 40.000 kronor så jag tackade nej.

Försäljaren var envis som fan och undrade om han kunde säga någonting för att få mig att ändra mig.
Det enda jag kom på då var: "Du får den för 3.000" eller "Den kan ge dig kaffe på sängen" och något sådant kunde han inte lova så då fick det vara.
Men mina mattor och min säng är väldigt rena just nu. :)

Inga kommentarer: