måndag 10 augusti 2009

Divor...

För tillfället är jag lite uttråkad och då blir jag på gnällhumör.

Jag läste om artisten Madonna som nyligen hade uppträtt i Sverige.
Hennes nattsömn på hotellet stördes tydligen av att några andra hotellgästers barn väsnades. Hotellets personal bestämde sig då som de fega rövslickare de uppenbarligen är att flytta runt de övriga hotellgästerna så att den bortskämda botoxsuggan kunde sussa vidare.
Ett mer rakryggat bemötande hade i mitt tycke varit att slänga åt henne ett par öronproppar.

Man kan ju hoppas att de gäster som flyttades runt ställer till så mycket liv de kan om saken. Inte för att jag tror att klagomål från "vanligt folk" kan ge SAS Radison någon nämnvärd skada, men om jag själv blev utslängd från mitt betalda hotellrum mitt i natten pga. att någon fisförnäm kossa anses viktigare än alla andra så skulle jag ställa till ett jävla liv.
Det finns en viss risk för att jag skulle attackera personalen så våldsamt verbalt så att resten av natten hade tillbringats i arresten, men den tanken hade inte stoppat mig.

Divor är bland det värsta jag vet så jag rotade fram en liten lista jag hade liggande på vissa artisters divalater. Den har ett par år på nacken, men själva fenomenet verkar vara odödligt så...


Mariah Carey är en diva av stora format. Hon har med sig en speciell assistent vars enda uppgift är att langa handdukar i omklädningslogen.

Dessutom kräver hon att alla affischer med någon av hennes konkurrenter ska tas bort på de ställen hon gör offentliga PR-framträdanden. Detta gäller speciellt affischer med Christina Aguilera på.

Apropå fröken Aguilera: Hon kräver poliseskort när hon måste åka bil, eftersom hon inte kan nedlåta sig till att sitta i en bilkö.

Ricky Martin är sponsrad av Pepsi, så det får bara finnas sådan läsk i hotellsviten. Dessutom så måste belysningen vara orangetonad, för att framhäva fjollans solbränna.

Madonna brukar kräva att hotellsviten målas om och att golven byts ut.

Marilyn Manson vill ha en kattlåda i sin loge ifall toaletten skulle vara trasig...(!)

Tjejerna i Destinys Child vägrar att dricka någonting ur plastmuggar.

När Geri Halliwell uppträdde inför amerikanska soldater i den Kuwaitiska öknen, krävde hon luftkonditionerade tält och dator med bra internetuppkoppling.

Jennifer Lopez låter sig endast köras i svarta limousiner med manliga förare. Hennes kaffe får inte ha rörts om medsols. Hotellakanen måste vara 100% egyptisk bomull. Hennes omklädningsloger måste vara målade i vitt och soffor, bord, dukar och lakan ska också vara vita. Dessutom ska det brinna levande ljus i varje rum, vita givetvis.

Barbara Streisand vill endast torka sig i arslet med persikofärgat toalettpapper. Handdukarna på hotellrummet måste givetvis även de vara av den färgen...

Joan Crawford kliver inte in på hotellrummet om det inte finns rostat bröd och sju paket cigarretter (tre öppnade) som väntar på henne där inne. Dessutom måste hon alltid veta antalet steg från rummet till hissen.

Bill Cosby nöjer sig inte med att åka limousine, vita Jaguarer ska det vara.

Michael J Fox hade en assistent som satte i hans kontaktlinser varje dag.

Witney Houston har med sig en assistent som går före henne in i alla rum, för att försäkra sig om att det inte är för varmt eller kallt därinne. Samma assistent mäter noga temperaturen på kärringens badvatten....


Man ska förmodligen inte förvånas så mycket över dessa konstiga krav, utan snarare över att det finns en bunt rövslickare som ser till att de får allt de vill ha.

En hård spark i röven kanske hjälper...

1 kommentar:

kapten rödskägg sa...

Den enda jag har viss förståelse för än Michael J. Fox kontaktlinsassistent. Michael J. Fox har parkinsons och skulle nog peta ut sina egna ögon om han skulle försöka sätta i linserna själv ;)