onsdag 12 augusti 2009

Muppar

Trappstädning och viss städning av yttermiljön i området jag bor sköts av Samhall (jo, det är sant). Detta ger upphov till en del lustiga situationer.
För ett par månader sedan stod det två "muppar" och bankade på varandra med varsin mopp i trappen och idag såg jag en herre som helt ogenerat urinerade i busken precis utanför min port.

Det är inte direkt diskret att göra så när man ser ut som en kålrot i nyllet och bär varselkläder med "Samhall" över hela ryggen.

Jag antar att mitt bostadsbolag har fått den här arbetskraften extremt billigt eftersom kvaliteten på det utförda arbetet inte verkar vara en konkurrensfördel...

Jag vet att Samhall fyller en viktig funktion för folk med olika typer av hinder, men i det här fallet så borde man kanske ha gett dem något annat uppdrag. En flock gapiga typer som sitter och röker, pissar i buskarna och inte direkt städar kliniskt ger ett ganska dåligt intryck.


I dagens VLT kunde man förresten läsa att Christine Schürrer som dömts för "Arboga-morden" hade gnällt över att hon hade förflyttats till anstalten i Ystad, vilket försämrade hennes kontakter med advokat och vänner.

För det första så begriper jag inte varför vi ska föda utländska medborgare i svenska fängelser. Låt kärringen sitta av straffet i Tyskland, vi har tillräckligt med inhemskt slödder.

För det andra så ska hon inte klaga med tanke på vad hon har gjort. Jag har sett obduktionsbilderna som cirkulerade på nätet tidigare och de var hemska.
Christine vill flytta, men barnen ville nog fortsätta leva...

För det tredje så borde tidningen skämmas som ger henne utrymme.
Men det är ju så att i dagens media-Sverige så är det alltid synd om förövaren på ett eller annat sätt oavsett vilka bestialiska brott de begått.
Usch.

Inga kommentarer: