måndag 24 augusti 2009

Måndag...

Jag har fortfarande inte fått något nytt "uppdrag" av min arbetsgivare så denna måndag har tillbringats hemma. Med undantag då givetvis för den stund på morgonen då jag måste bege mig ner till min arbetsgivares kontor och bli avprickad. Till vilken nytta frågar jag mig varje morgon...
Det känns som uppropet i skolan fem dagar i veckan.

Jag har tillbringat dagen med att tvätta och slöglo på tv. Det är fascinerande hur mycket skit det egentligen visas på dumburken, samt att det finns folk som ser programmen utan att begå massmord efteråt. För mig räcker det med 10 sekunder av "Days of our lives" för att jag ska börja drömma om att griljera min brevbärare.

"Men vad skönt att slippa jobba" säger en del jag har pratat med.
Nej det är det fan inte, speciellt som jag inte är ledig utan ganska låst till hemmet eller den närmaste omgivningen.
De första veckorna var det ganska skönt att slippa kliva upp i ottan, men efter ett tag så känner man sig enbart oduglig och överflödig.
Det blir svårare och svårare att motivera sig att kliva ur sängen för varje dag som går.

Jag försöker att aktivera mig lite kvällstid med promenader och enstaka fikabesök hos folk men även det kräver en hel del motivation.
Denna motivation att överhuvudtaget göra någonting är något som blir svårare och svårare att uppbringa för varje vecka som går.

Tips på lämpliga aktiviteter mottages med glädje...

Inga kommentarer: