fredag 27 november 2009

Veckans gnäll

November är en regnig skitmånad så då blir man lite extra gnällig, säger jag som ett svepskäl för att få skriva någonting igen.

I veckans nyhetsskörd läste jag om mannen från Trollhättan (som jag gnällt om tidigare) som fälldes för grovt våldtäktsförsök på en 8-åring av tingsrätten, men nu fått domen ändrat till grov misshandel.
De köpte tydligen mannens förklaring att hans sperma som fanns på flickans klänning hade kommit dit genom att hon hade satt sig ner på den plats i skogen där han tidigare stått och onanerat.

Jo, det låter ju som den troligaste förklaringen till det...

Samtidigt så ska polisen i Skåne göra hembesök hos personer som misstänks för fortkörning. Det handlar alltså om de som fastnat på bild i en fartkamera men hållit sin hand över nyllet eller fällt ner solskyddet. Polisen ska då hälsa på bilens ägare för att se om denne kan identifieras med hjälp av de delar av ansiktet som inte täcktes.

Snart har vi ett nationellt hak-register...

Det här är verkligen svenskt rättssystem i ett nötskal. Man kan begå grova våldsbrott mot en person som kan ge vederbörande men för livet och komma undan med ett väldigt milt straff, om man överhuvudtaget fälls. Men om du försöker blåsa staten på pengar genom att försöka lura fartkameran eller skiter i tv-licensen då ska du spåras upp och straffas med alla tillgängliga medel.


Några parkeringsvakter i Malmö ska utrustas med kameror i sina mössor ifall de skulle bli utsatta för hot eller våld.
Räddningstjänsten i samma stad fick dock nej på sin begäran att få sätta kameror på brandbilarna och filma runt om dessa då de ofta utsätts för stenkastning i vissa områden.
Motiveringen var att detta var "integritetskränkande". Jag skulle personligen uppfatta det som en smula kränkande om någon slängde sten på mig när jag försökte utföra mitt arbete, men jag har tydligen fel.

Det är väl som så att man inte kan peka ut de boende i vissa problemområden som skyldiga till skadegörelsen. De blir ju "kränkta" då och det går ju inte. Vi ska ju tycka synd om dem, vad de än hittar på.
Stenkastarna kommer väl från yttre rymden, dags att ta in DiLeva på förhör...


I måndags kväll snodde bensinautomaten på Jet-macken en hundring av mig. 100 kronor är mycket pengar den 23:e i månaden så jag blev sur.
Jag ringde deras kundtjänst på morgonen och var förberedd på att i vanlig ordning bli runtkopplad mellan en hög rabiata surkärringar men jag blev positivt överraskad. Damen jag pratade med var hur trevlig som helst och det var inga problem att få tillbaka pengarna.
Jag undrar var man hittar sån personal?
Det är ju det som samtliga statliga myndigheter med Försäkringskassan i spetsen misslyckats med i alla år.
De verkar ju enbart anställa dem som kryssar ja på frågan "Är du en folkilsken surkossa som hellre vill dricka kaffe med resten av skatorna på kontoret och drömma om pension och att din make ska kola i prostatacancer än att sköta ditt jobb?".


I dagens lokaltidning kunde man förresten läsa att västmanlänningarna låg på fjärde plats i "porrsurfningstoppen". Jämtlänningarna var av någon märklig anledning värst.
Förutom det märkliga i att någon ens gör en sådan topplista så kan man ganska lätt konstatera att det finns många skumma typer där ute.
Eller inne - bakom neddragna persienner med ett fast grepp om ballen med ena handen och bilder av lesbiska albinodvärgar på skärmen.
Eller nåt, vad vet jag?

Det jag vet är att en del som hittat till den här bloggen har gjort det via ganska märkliga fraser i sökmotorerna. Några exempel:

"kinesiska knullfilmer"
"oäktingar i vagnhärad"
"ålar i röven"
"polska luder"
"håriga grekiska bögar gangbang"

Det kan vara som så att jag borde fundera lite på mitt språkbruk i vissa poster, men genom det här lär jag få ytterligare några knepiga träffar och ett gott skratt lyser upp lite i höstmörkret.

Inga kommentarer: