lördag 14 november 2009

Veckans idiot...

... är tveklöst mannen från bevakningsfirman G4S som jag stötte på tidigare ikväll.

Jag var ute och åkte bil då en minibuss kommer upp bakom mig och ligger väldigt nära. När refugen försvinner kör vederbörande om mig med en decimeters marginal.
Jag tänder helljusen för att markera mitt missnöje med den snäva omkörningen, då ser jag att det är en bil från G4S. Vid en korsning längre fram stannar sedan föraren och vinkar in mig. Jag stannar och han kliver fram och säger: "jag har bråttom till en brand för att låsa upp för brandkåren". Jag påpekar att man kan ha lite mer till godo när man kör om folk och får till svar att: "jag har jobb att sköta".

Jag bad honom att dra åt helvete och funderar lite på hur bråttom det egentligen var om han hade tid att stoppa mig och vara otrevlig...

Att be en sån där fara åt helvete var kanske inte ett smart drag, med lite otur har karln skrivit upp mitt registreringsnummer och tänker jävlas lite med mig i framtiden. Han verkar vara en sån typ.
Men jag har väldigt svårt för vissa leksakspoliser som blandar ihop "sköta sitt jobb" och "bete sig som en idiot".

Vid sådana där tillfällen skulle det vara kul om man kunde dra fram en polisbricka och skälla tillbaka lite. Jag tror att han hade krympt några decimeter då...

Inga kommentarer: