onsdag 25 maj 2011

Onsdag...

...är det idag och jag har absolut ingenting vettigt att skriva om.
Så jag tänkte bespara folk mitt svammel - ända tills jag fick syn på Expressens löpsedel vid kiosken nyss.

"MYSTERIET med de tre DÖDA SVENSKARNA på flight 443", stod det.
Det låter ju som om ett plan har landat och städerskan har hittat tre lik med svenska pass på toaletten i en ställning man inte ens finner i Kama Sutra och blivit lika förbryllad som jag skulle bli om jag hittar en död tvättbjörn i mitt skafferi.

Så är det givetvis inte, det är alltså frågan om det plan från Air France som damp ned i Atlanten för två år sedan av hittills okänd orsak. Det är det mysteriet som kan vara på väg att lösas mha. de "svarta lådorna".
Att folk omkommer när ett flygplan störtar är inte direkt ett mysterium, vare sig de är svenskar eller inte.
Det största mysteriet är varför folk fortfarande köper skiten som "journalisterna" krystar ur sig på papper.


I övrigt händer det inget speciellt just nu, förutom att jag under morgondagen kommer att ha en hög tyskar hängande över min axel på jobbet ivrigt studerande att vi gör rätt med grejerna de eventuellt ska köpa.
Jag måste försöka hålla tillbaka mina tvångstankar att slå ihop hälarna och vråla "Jawohl, Herr General" om de skulle tilltala mig.
Jag misstänker att det skulle vara dåligt för både firmans affärer och min framtida inkomst...


Sen så måste jag ju eftersom jag är svensk kommentera vädret. Idag har det ömsom ösregnat och blåst som fan och ömsom varit soligt och blåst som fan.
Kan det vara midsommarvädret som är på ingående lite tidigt i år?

Inga kommentarer: