tisdag 10 maj 2011

The straight army etc...

23 grader varmt just nu (18.15) och jag sitter och väntar på att min tvätt ska bli färdig. Snacka om att välja fel dag...
Nåväl, jag kan åtminstone sitta på balkongen och avnjuta en god bok ackompanjerad av grannarnas skränande ungar.


Jag läste lite om TV4:s "avslöjande" om att homosexuella personer inte får vara med i Frälsningsarmén.
Är det extrem nyhetstorka just nu?
Det där är knappast ett scoop, FA har (som så många andra religiösa organisationer) en extremt förlegad människosyn men är det ärligt talat någonting att bråka om?
Det finns förmodligen tusentals gånger fler homosexuella än frälsningssoldater i världen så dessa stofiler utgör väl knappast ett hot?

Kraven för att få jobb som "journalist" på Kalla Faktas redaktion kan fan inte vara höga, det räcker med att du kan googla på någonting som de allra flesta känner till och baka in lite "kränkning" i inslaget så är din lycka gjord.

Jag skulle tippa på att 99,9% av världens "HBT-personer" skiter fullständigt i Frälsningsarmén. Dessutom så gör soppan FA serverar till hemlösa betydligt mer nytta än smörjan som TV4 kallar "journalistik" och serverar oss medborgare...

Sen så finns det ju flera större religiösa grupper som är både homofobiska och antisemitiska men det talas det märkligt nog tyst om...


Nåväl, anledningen till ovanstående kommentarer är att jag läste en bekants statusuppdatering på Facebook i ämnet religion.
Och jag hade nog inte kunnat sagt det bättre själv:

"Religion är som en penis. Det är okej att ha en och det är okej att vara stolt över den. Men snälla, dra inte fram den ute bland folk och börja vifta omkring med den. Och försök inte trycka ner den i halsen på folk utan att fråga först."

Inga kommentarer: