torsdag 8 september 2011

En risig kock

Tidigare idag skulle jag laga mat och missbedömer helt avståndet till diskbänken och lyckas tappa ett nästan fullt enkilospaket med ris i golvet. De där små jävla kornen studsade runt överallt och jag fick dammsuga halva lägenheten för att bli av med dem.
Trodde jag i alla fall, ty en timma senare när jag traskade till kiosken så märkte jag att jag hade något märkligt i skorna. Just det - mer ris.
Övervägde starkt att lägga om kostvanorna helt och inte äta (eller laga till) saker som är mindre än en grillad kyckling.


Just nu sitter jag och bläddrar förstrött bland lite äldre bilder i arkivet.
Dessa två är från 2004.

Den här har jag väl egentligen ingen vettig förklaring till, men jag har för mig att det var ganska kul:




Den här stolpen stod nere på stan i ganska många år. Det började som ett studentspex när några herrar hade stulit originalstolpen en natt och ersatt med denna fina kringla. Kommunen tyckte att det var "en kul grej" och lät den stå kvar. Till slut började den dock rosta rejält och hotade att rasa ihop så den togs bort. Detta borde vara något år efter att jag tog bilden.




Eftersom jag gillar lite udda "uppiffningar" av våra gator och torg så tycker jag att kommunen borde ha gjort en ny. Fast det kanske är ett uppdrag för oss uttråkade industriarbetare... :)


Och apropå skyltar så har vi ju även den här, "varning för UFO:n".
Föga förvånande befinner vi oss i Surahammar.


Inga kommentarer: