fredag 30 september 2011

Jag for på tur...

Idag har jag varit ledig och passade då på att ta mig en liten åktur och kika efter lite trevliga övergivna platser. Jag fann några stycken och här är ett kort sammandrag av dagen.
Bilderna här är förresten oredigerade (förutom storleken) jpg-bilder direkt ur kameran. Fler och lite mer tillfixade dyker upp på fotosidan någon dag när jag har tid och lust.


Första stoppet var en ödegård. Den var väldigt förfallen och tom på det mesta så här fanns inte så mycket att se.


 
 


Nästa stopp var desto bättre. Ett gammalt och väldigt välbevarat kalkbruk ute i den uppländska skogen. Bara att kroka ut rälsen lite och sen kan man köra igång.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 Man skulle nog dock få bygga ett nytt hus att ha den gamla fina remdrivna kompressorn i...




Sedan snubblade jag över en trevlig gammal lingrävmaskin.

 



Och till sist kikade jag på denna ödekåk med en del godsaker i.

 
 
 
 
 
 
 
 

Jag är helt klart nöjd med min lilla utflykt och ska nu sova och försöka ladda inför en 35-årsfest i morgon.

Inga kommentarer: