onsdag 7 september 2011

Mittwoch...

Onsdag idag tydligen...

Jag fick igenom min bil genom besiktningen utan anmärkningar igår och det kändes riktigt trevligt, en sak mindre att bli ruinerad över.

Tidigare idag besökte jag det nyöppnade IKEA-varuhuset i stan och införskaffade mig en liten matta och en lampa. Riktig storhandling...
Tydligen ska detta varuhus vara en av landets största, men det gällde tydligen inte bemanningen i kassorna.
Två kassor var öppna och i den jag köade till blev det (givetvis) något problem med apparaten så det gick i snigelfart. Som lite extra lök på laxen så stod jag bakom en man som spenderade mer pengar på vitlök än tvål och luktade därefter.

Till saken hörde att det en bit bort stod tre personer ur personalen och snattrade lite med varandra och först efter en kvart så masade sig en blonderad donna iväg och öppnade en kassa till. Med några snabba gasellsprång ställde jag mig först i den kön (hade klappat till eventuella medtävlande med min matta) och fick betala mina varor.
Väteperoxid-burret fyrade av ett bländande leende och sa: "Tack för att du handlar hos oss, ha en trevlig kväll".
Jag svarade med en grymtning och tänkte i mitt stilla sinne: "säger du det där åt fel person som svettats i den här kön så riskerar du att få bära jävligt mycket smink i morgon."

När jag skulle ut från parkeringen sen så fick jag vända och åka runt eftersom ett stolpskott i en BMW hade parkerat mitt i utfarten. Tydligen är det som så att för att ha råd med en sån bil så får man skära ner på andra utgifter - som körlektioner exempelvis...


Tidigare idag så kraschade ett flygplan i Ryssland och i stort sett hela hockeylaget Lokomotiv Jaroslavl omkom, bland dem den svenska landslagsmålvakten Stefan Liv.
Som en sann hockeyälskare kan jag bara säga; vila i frid grabbar.



1 kommentar:

Billy sa...

Vila i frid Stefan.. R.I.P

Ps: får tacka för en suverän fantastisk blogg med mkt kritik mot det öppna samhället. sånt gillas här.