torsdag 22 september 2011

Morgonhumor

Jag sitter just nu på min arbetsplats och lökar eftersom saker och ting här milt uttryckt går åt helvete på löpande band. Så i väntan på besked om vad vi ska göra (hur mycket övertid det blir och vem ska få betala för kaoset) så sitter jag och slösurfar lite.

Jag får ofta höra att jag är en butter och sarkastisk cyniker med omogen och elak humor. Själv hävdar jag att det inte är cynism utan realism, vilka i dagens samhälle är näst intill synonymer. Det där med humorn kan jag dock instämma i, även fast jag inte känner mig direkt elak.
Jag gillar rå humor, satir, "under bältet"- och politiskt inkorrekta skämt. Jag anser nämligen att man kan skämta om precis allting, även ämnen som är näst intill tabubelagda eftersom humor ibland kan vara ett "andningshål" när världen emellanåt enbart tycks vara fylld med ondska.

Bland det värsta jag vet är revyer och liknande dravel med "prata-med-förställd-röst-humor". Det är så obeskrivligt fjantigt att jag vill strypa "Stefan & Krister" och deras gelikar så fort jag hör uttryck som "folklustspel".

Nåväl, "under bältet-humor" är som sagt skit(!)kul och jag erkänner att jag fick torka bort lite kaffespill från min tröja nyss efter att ha sett den här bilden:




Omoget men kul som fan. Men det roligaste är egentligen att "journalisten" inte tycks ha den minsta koll på modernt språkbruk. Man kan tycka vad man vill om slanguttryck, men åtminstone som journalist så bör du veta vad man kan associera att "ta sats i tvåan" med...


Helt apropå ingenting så undrar jag om jag är den enda som blir pissnödig av den här bilden? :p





1 kommentar:

Rese-Guide sa...

Nej, jag skulle inte ha läst det här. nu blv jag med pissnödig. var inte det innan men blev det när jag såg bilden.. :\ hmm, är det något speciellt med den?