torsdag 29 september 2011

Ljuvliga torsdag...

Igår fick jag ett mail från min arbetsgivare där det stod att min lön sänks med 7 spänn i timman pga. "omförhandlat avtal".
Det ger 11-1200 kronor mindre i månaden före skatt. Bemanningsbranschen är fantastisk.


Alldeles nyss tog jag en cykeltur till affären och var ytterst nära att bli påkörd av en idiot som körde mot rött. Till saken hör att det stod "Övningskörning" bakpå bilen så man funderar ju lite på hur det är med nykterhet, färgseende och förstånd hos föraren och framför allt hos "handledaren".

Tyvärr var jag för upptagen med att återfå balansen och plocka varor från gatan för att memorera registreringsnumret. Det hade ju vart trevligt om man visste vad det var för idioter. Sen så kan man ju då hämnas exempelvis genom att vara höggradigt berusad, slå in rutan och lägga en fyllspya bestående av öl, lakrisshots och gammal kebab på sätet.
Men sånt skulle jag aldrig göra, bara fantisera om som alla säkert förstår...


I morgon ska jag eventuellt åka och kolla upp ett par tips om övergivna platser som jag fått och så som den här veckan tycks arta sig så får jag väl en hagelsalva i röven av någon sur bonde som ogillar att jag snokar runt på hans mark...


Jag är en (ibland alltför) flitig användare av sociala medier och på sistone har framför allt Facebook ifrågasatts för bristande integritet och att det är möjligt att spåra en persons förehavanden flera år tillbaka. Dessutom så basuneras det nu ut till alla ens vänner exakt allt man gör i realtid.
Även jag anser att de har gått lite för långt och att de nya funktionerna är mest irriterande, men man måste komma ihåg att det är upp till en själv i de flesta fall att avgöra vad man vill dela med sig av.
Det finns en del saker som jag exempelvis inte skriver eller diskuterar högt där eftersom det kan ge problem framöver.

Jag hittade en bild som illustrerar saken ganska bra: 



Inga kommentarer: