måndag 26 januari 2009

En sån där jävla måndag igen.

Jag avskyr måndagar, speciellt de under ojämna veckor då jag jobbar morgonskiftet.
Man kliver upp kl 04.45 och likt en karaktär ur valfri zombiefilm förflyttar man sig till jobbet.
Väl där så måste man bälga i sig hinkvis av kamelpisset som de kallar kaffe för att öht. hålla sig vaken.
Jag vill ha skadestånd av Selecta för förstörda smaklökar.
Situationen underlättas inte av att det inte har funnits så mycket att göra idag.
Oftast så brukar man kunna övervinna tröttheten genom att jobba på i ett högt tempo så att man glömmer hur lite man sovit under natten, men idag var jag nära att somna på toaletten.

På vägen hem så har statens små knektar satt upp en hastighetskontroll på min gata, men som tur är så svänger jag in på parkeringen precis när en av dem höjer lasern mot mig.
Haha, idag fick ni inga av mina pengar.

Inga kommentarer: