fredag 16 januari 2009

Grannar II

Nu är det helg vilket är jävligt skönt. Jag har inte planerat nåt särskilt, men det är trevligt att slippa kliva upp 04.45.
Jag har ett sophus "miljöbod" på gården där jag ska sortera mina sopor efter konstens alla regler. Om jag ska vara riktigt ärlig så är jag inte hypernoggrann med den saken, men det finns värre har jag noterat. Sophuset på Råby slog dock alla rekord men det får jag återkomma till senare.

Hursomhelst så hade någon tröttnat på sin gamla dator och slängt den i en tunna. Skalet och innanmätet låg var för sig vilket ger vid handen att den troligen är strippad på användbara delar.
Men det hindrar inte min granne.
I går kväll såg jag honom komma traskande med den i handen och bära upp den i lägenheten.
En timma senare gick han tillbaks med den till sopskjulet. Den fungerade tydligen inte, vilket man nästan kunde ana med tanka på skick och placering.
Men han tror sig kanske ha tur. Vem vet, någon har kanske tröttnat på sin nya speldator för 15 loppor och slängt den i delar i en soptunna. Chansen finns ju, eller...?

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag gillar din blogg, den har blivit min kvällslektyr =) Mitt aftonbladet =) haha