onsdag 21 januari 2009

Zap...

Jag har legat i soffan och zappat runt mellan kanalerna i en timma nu och började fundera på om batteriet i fjärrkontrollen var dåligt eller om det var nåt fel på min tv eftersom jag tyckte mig se samma sak hela tiden. Men så var inte alls fallet.
Det verkar som att det här med tv-serier går i perioder.
På 80-talet var det deckarserier i exotiska miljöer (Magnum, Miami Vice) och på 90-talet var det "familjekomedier" med krystad humor (all skit som visas på Kanal 5 en vardagseftermiddag).

Nu är det tydligen "Obducentdeckare" (CSI och dess 15 kloner) som gäller.
Vid tidpunkten för mitt zappande visades det sådana serier på fyra olika kanaler.

Visst tycker jag att CSI är en bra serie som var nyskapande när den kom, men nu börjar jag tröttna lite. Det börjar bli tjatigt att fyra gånger om dagen få se när någon hittar ett halvruttet sprutluder i en gödselbrunn och ett gäng plastiga stereotyper med skitnödig uppsyn som ska ta reda på vem som stampat ner henne där. Givetvis så är det alltid något märkligt med fallet, exempelvis att offret hade arslet fullt med skalbaggar som bara återfinns bakom örat på den blåpungade träskgrodan i Bolivias djungel.
Det visar sig i slutändan att ett exemplar av sagda groda har importerats av korvkioskägaren i Nedre Vittujärvi och det är givetvis han som strypt ludret eftersom hon inte ville suga av honom för lite extra räksallad.

That´s entertainment...

Inga kommentarer: