fredag 17 februari 2012

Det kom ett brev...

Ledig fredag idag och på förmiddagen har jag druckit kaffe, dammsugit lite och gått till Konsum.
Jag inser nu till min förskräckelse att det är en klar pensionärsvarning på sådant...


För ett par dagar sedan fick jag ett brev från Statistiska Centralbyrån. De vill "kontrollera kvaliteten på folkbokföringen sen lägenhetsnummer infördes" och undrar vad jag bor i för typ av bostad och hur många som bor här.
Eftersom jag hyser ett visst agg mot svensk byråkrati så funderar jag på vad jag ska svara.

Några funderingar jag har är:

  • "I ett crackhouse med 12 japanska sexslavar"
  • "I en husvagn med 16 kusiner, skabb och fotsvamp"
  • "I himmelriket ty jag är Jesu Kristi"
  • "I en grotta med mina 40 rövarkompisar"
  • "I tält med 8 fuar och 2 kameler, men snart i paradiset med 72 oskulder. *kabooom*"

Eller så drar jag på mig foliehatten och springer nedför gatan ylandes: "De är efter mig!!!".


Det börjar bli dags för lunch och nu för tiden tjatas det mycket om olika konstiga dieter vars gemensamma nämnare tycks vara att man blir fruktansvärt dålig i magen av dem.
Annat var det tydligen på 50-talet, då visste man hur mat skulle lagas:



Inga kommentarer: