söndag 12 februari 2012

Söndagsafton.

"I hate mondays" säger ju katten Gustaf, men frågan är om inte söndagskvällar är värre eftersom det enda man har att se fram mot är just måndagen...

Nåväl, helgen har bjudit på både positivt och negativt. På plussidan så blev det några öl med ett par bekanta:




Det negativa är att jag idag har åkt stadsbuss i sällskap med ett lättare bakrus. Det jobbiga med bussar är att folk tydligen inte kan respektera baksmällor utan måste vara så förbannat högljudda. Speciellt när de gapar in i sina mobiler.

Rishögen som lokaltrafiken hade skrapat fram för dagen fick dessutom motorstopp två gånger på vägen ner på stan. "Fan, ska man behöva knuffa" muttrade både jag och några medpassagerare men det slapp vi som tur var.


Sen så har min dator havererat, den går några minuter och sedan dyker den berömda "blue screen of death" upp. Det är oftast ett tecken på ett hårdvarufel, exempelvis att hårddisken håller på att ge upp så gissningsvis får man väl öppna plånboken igen...

Jag har dock inte tid eller lust att ta tag i problemet just nu så det får vänta ett tag. Jag har dessutom back-up på alla bilder och dokument samt en gammal dator som duger att surfa med så det är ingen panik.

Jag tycker väl mest att saker man köper ska fungera längre än 1½ år, är jag grinig nu igen?

Inga kommentarer: