lördag 8 september 2012

Coola killar...

I Sveriges Chicago - Malmö - går det vilt till nästan varje natt. Bilar brinner och folk blir nedskjutna.
Men de mångkriminella "buspojkarna" har tydligen många strängar på sin lyra.

Jag läste nyss om att ett gäng på 7-8 män(?) hade rånat en glassbil i Rosengård. Inte på pengar utan på glassen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/glassbil-ranad-i-malmo

Tja, har man sprungit runt en hel natt och tänt eld på bilar så kanske man behöver svalka av sig lite...


Men jag undrar ändå hur det låter på gatan där.
Gapar man "Ey leeen, kolla värsta grejjen jag baxa", och visar upp en låda Piggelin?
Får man "respekt" då?

Nog för att jag själv har haft lust att leta rätt på var samtliga Hemglass chaufförer bor och fara hem till dem klockan tre på morgonen och veva igång en gammaldags luftvärnssiren för att markera mitt missnöje med deras oljud, men att råna dem på glassar känns ändå extremt fånigt.

Men visst, jag är ju uppe tidigt varannan vecka så då kan jag ju passa på att knacka killen från Skogaholm så får jag både "street cred" och gratis frukost.

Och ja, jag vet att Piggelin är från GB...

Inga kommentarer: