tisdag 23 juni 2009

Hjon

Jag är ju anställd av ett bemanningsföretag och således 2000-talets statare.
Detta märks ännu tydligare när man går uppdragslös. Det senaste påfundet är att vi som går hemma på "garanti" måste inställa oss på kontoret 08.30 varje morgon för ett kort möte.
Jag har svårt att begripa poängen med detta eftersom jag ändå lär hem och hämta lämpliga arbetskläder om jag blir anvisad ett jobb. Jag är förövrigt skyldig att vara anträffbar under kontorstid för att snabbt kunna ta mig till ett arbete. Denna "responstid" ökar ju med åtminstone en halvtimma beroende på hur jag har tagit mig till kontoret som ligger ett par kilometer hemifrån.
Tanken att detta är en maktdemonstration har slagit mig, men så får man väl inte tänka...

Det lär inte bli bättre framöver, snart skramlas det med insamlingsbössorna på stan. Jag återkommer i ärendet.

2 kommentarer:

Kvinnlig Bekant sa...

ser framemot att skratta åt dig med bössan nere på stan.....

Farbror Leif sa...

STFU
Ko!