onsdag 10 juni 2009

Lapplisa

Tidigare idag skulle jag parkera min bil hemma men infarten till parkeringarna blockeras av en bil.
Jag signalerade med både ljud-, ljus- och handsignaler att jag ville komma förbi och till slut fattar den sönderblekta kossan bakom ratten vinken och flyttar på sig.
Jag uppfattar 90% av mina medtrafikanter som idioter och skulle inte ha brytt mig speciellt mycket om saken om det inte hade stått "Q-Park" på bilen.

Det var alltså en jävla lapplisa som blockerade infarten till 60 parkeringar medan hon spanade efter eventuella syndare på motsatt sida gatan. Starkt jobbat ditt miffo.
Det kan även tänkas att hon hade stannat för en sminkpaus vilket var behövligt eftersom hon såg ut som en hybrid mellan Miss Piggy och Birgitta Dahl.

Man kan lite torrt konstatera att de lär ha grymma urvalstester på den där firman.

Det skulle kanske tom. vara ett jobb för mig. Jag har körkort och kan vara dryg och obstinat om jag vill. Sen så verkar det inte som att jag behöver läsa på något mer om trafikregler, jag klarar nog galant att mäta avståndet från någons kofångare till ett streck i backen med talmeter samtidigt som min egen bil blockerar hela gatan.
Ska fan söka, då blir jag en P-nisse.


I övrigt börjar jag bli brutalt uttråkad av att gå hemma och eftersom jag har en form av jour under kontorstid så kan jag inte åka iväg någon längre sträcka från hemmet. Jag tillbringar en stor del av dagen framför datorn, tv är inte att tänka på då det som visas dagtid starkt påminner om det som kommer ur mitt anus.

1 kommentar:

Fargash sa...

Kom hit till Linköping så ska jag fixa jobb åt dig på Bolaget!