måndag 3 maj 2010

Måndag

"Ny vecka, nya utmaningar" kläcker en del ur sig på måndagar.
"Ny vecka, nya pungsparkar" är min version, men jag tillhör heller inte de där flåshurtiga människorna som tycker sig se något positivt i allt som händer.
Min filosofi är att man ska vara pessimist eftersom man då antingen får rätt eller blir positivt överraskad.

Den största "utmaningen" för mig är att hålla mig vaken de veckor jag jobbar förmiddagsskiftet. Jag kliver upp 04.45 på morgonen och då är man fan inte pigg någonstans. Enbart genom ett rikligt intag av koffein klarar jag mig genom förmiddagen utan att falla ihop på golvet.
När jag sedan kom hem begick jag ännu en gång det klassiska misstaget att somna till i soffan ett par timmar.
Det där får jag igen nu då jag är oerhört pigg och inte direkt räknar med att kunna somna i tid och vara utvilad i morgon heller.

Det där jävla ekorrhjulet är inte bra för hälsan.


Jag har förresten stängt av möjligheten att kommentera inlägg anonymt här. Detta eftersom jag i natt blev nedspammad av en massa idiotlänkar.

Om man ska tro ip-adressen och tecknen i länkarna var det ett fittnylle från Taiwan som låg bakom det.
Mitt huvud fylldes snabbt av njutbara tankar om tumskruvar, sträckbänkar och järnjungfrur - troligen den enda intima kontakt med någon form av jungfru den karln lär få.
Eftersom smärta är ett universellt språk så tror jag att han skulle begripa min ståndpunkt i ämnet, men enligt FN & co. så får man inte utdela medeltida straff själv utan får vända sig till rätten som delar ut ett "fy" och en klapp på axeln. Så han får nog sitta kvar hemma och spamma folk och maratononanera till japansk animerad porr ett tag till.

Efter ett tag lugnade jag ner mig och insåg att det nog bara var synd om killen, han var nog bara lite upprörd.
Han hade antagligen inte plockat upp på sitt rum så mamma hade inte köpt ett nytt game card till WoW åt honom...

Inga kommentarer: