torsdag 20 maj 2010

Varggropen

Tidigare i afton var jag ute på en cykeltur och fick insupa lite kulturhistoria då jag fann detta i ett centralt beläget villaområde i staden.






Man skulle kanske gräva en sådan där grop utanför ytterdörren. Perfekt att ta till då det dyker upp oönskade dörrknackare och stör friden.
" -Javisst är jag intresserad av att diskutera bibeln med er. Ta bara ett steg åt höger så att jag kan öppna dörren helt".

*duns*


Jag läste förresten att Göran Greider, chefredaktör på tidningen Dala-Demokraten hade skrivit en artikel i sin tidning där han ansåg att det borde utlysas nyval om Sverigedemokraterna tog plats i riksdagen till hösten.
Jag har många gånger funderat på vad ordet "demokrati" gör i sossarnas partinamn och kommit fram till att det fyller samma funktion som det gjorde i det forna Östtysklands namn.
Det är där för att det ser bra ut, lite som att dekaltrimma sin bil.

Men Göran, att utlysa nyval för att man inte gillar hur folket röstar är väl en krånglig väg att gå?
Varför inte göra som dina idoler Stalin och Honecker och bara tillåta ett enda parti, det går ju snabbare?

Man kan konstatera att sossarna för länge sedan övergett de värderingar partiet grundades på samt att det kanske är dags att kalla in valobservatörer från FN till Sverige i höst...

Inga kommentarer: