söndag 16 maj 2010

Moby Dick & UBO:s

Lördagen bjöd på 24 grader och sol så jag lade mig och stekte fläsket lite på gräsmattan bakom mitt hus.
Har någon hört ryktas om den stora vita valen i Västerås så behöver ni inte ringa Greenpeace, det var bara jag...

Innan jag traskade ut så käkade jag frukost på balkongen och fick se en syn jag inte glömmer på ett tag.
Det kom en snubbe cyklandes förbi. Det enda han hade på sig var ett par neongröna badbyxor och en stålhjälm modell 1940-någonting.
"Den svenska psykvården firar nya triumfer", var min första tanke.

Den andra tanken var att jag nog borde ha en kamera ständigt liggande på balkongen. Det där var nämligen inte första gången det åkte förbi ett UBO utanför.
UBO står för "Unidentified Biking Object" om någon undrar.

För någon månad sen trampade det förbi en karl på runt 2 meter på en liten BMX. Det såg riktigt vansinnigt ut.

Söndagen tillbringades med en god bok, lite skrotletning och sedan en pizza framför hockeyn på tv.
Nästa vecka jobbar jag förmiddagsskiftet. Huga...

Inga kommentarer: