tisdag 11 maj 2010

Tisdag

Jag har absolut inget vettigt att skriva om idag men det har hittills inte bekymrat mig nämnvärt så...

Idag är det tydligen "negerbollens dag" såg jag på Facebook. Debatten om ett bakverks namn är tragisk och förekommer nog inte i något annat land än Sverige. Det har alltid hetat negerboll och kommer fan alltid att heta så.
Jag undrar hur länge det dröjer innan någon stackare blir "kränkt" och springer till diskrimineringsombudsmannen med en stämning mot Facebookgruppens skapare.
PK framför allt (det var S nya valslogan va?).


Jag läste i Expressen om en brittisk undersökning där man kom fram till att tusentals personer skadas varje år när de har sex. Det vanligaste skadorna är muskelsträckningar, ryggsmärtor och brännskador.
Ett tips för att undvika brännskador kan ju vara att slå av spisen innan man knullar på den...

Eftersom vi svenskar - eller åtminstone våra beslutsfattare - är "trygghetsnarkomaner" så undrar jag vad som händer när Socialstyrelsen får nys om problemet?
Min gissning är en rekommendation om max 6-8 samlag om året, hjälmtvång samt eventuellt ett körkort.
Denna "pipplapp" skulle då ha olika klasser precis som sin förebild. A=avsugning, B=missionären, C=doggystyle etc. Klass E för släpvagn innefattar då givetvis allt som har med analen att göra.

Man skulle kanske utbilda sig till handledare... :)


I dagens lokaltidning läste jag om ett gäng snorvalpar som hade spärrat av motorvägen genom stan en natt för att köra lite illegalt streetrace. Motiveringen var att "vi inte hade något val eftersom polisen patrullerade industriområdet vi egentligen tänkte åka i".

Jag är inte någon förespråkare av trafikolyckor men en tanke poppade upp i mitt bakhuvud. De skulle kanske få upp ögonen för vad de gör den dagen någon av dem frontar med en långtradare på vägen.

Men jag skulle kanske göra precis som de gör:
Lördag natt 02-03 vill jag ha Cityringen och Bergslagsvägen avstängd eftersom jag tänkte vingla hem från krogen då. Jag ska även eventuellt släpa hem möbler från IKEA så en stängning av E18 på fredag 16-18 vill jag också ha.
Mina intressen går ju alltid först...

Inga kommentarer: