torsdag 26 februari 2009

Com inte Hem hit

Telefonförsäljare är en yrkesgrupp jag föraktar djupt. Min telefon är till för att jag ska kunna tala med mina vänner och vice versa, inte för att det ska ringa envisa miffon stup i kvarten och försöka pracka på mig uppslagsverk, rakhyvlar, kalsonger etc.

Jag anser mig själv tillräckligt vuxen för att köpa mina egna kalsonger.
Det känns på gränsen till perverst att diskutera underkläder med en herre som bräker på skånska kl 21 en söndagskväll.

Tack och lov så kan man spärra sin hemtelefon mot de flesta sådana där samtal. Att "NIX:a" är väldigt effektivt men vissa fula fiskar slinker genom nätet. Om man på ett eller annat sätt har hamnat i företagets kundregister så klänger de sig fast som en elakartad hjärntumör.

Då får man försöka göra det bästa av situationen och avspisa dem på ett vänligt men bestämt sätt.
Ibland kan det dock bli lite lustigt.

Tidigare idag ringde en dam från Com Hem, ni vet de där med fåniga reklamfilmer och usla uppkopplingar. Tydligen så har jag min kabel-tv (enbart grundutbud) via dem så nu skulle hon försöka pracka på mig deras bredband också. Jag kan tillägga att min stadsnätsuppkoppling är betydligt stabilare än vad de erbjuder.

Damen frågade vad jag använde mitt internet till och jag svarade: "porrsurfning".
Hon la på luren omgående.

Jag blev förvånad över reaktionen men ändå ganska nöjd över att att ha blivit av med en sån där utan att vara öppet otrevlig.

3 kommentarer:

Dante sa...

Hahaha!

Typiskt att just du skulle svara något sådant.

Fargash sa...

Ett tips: försök att låta så otäck som möjligt när du pratar med dessa parasiter. Jag lyckades bli av med Glocalnet genom att framstå som en homoerotisk tokstolle.

Ställ motfrågor i form av; "vad har du på dig?" (stöna lite bögigt när/om vederbörande svarar), "är du singel?" samt FB-klassikern "tar du den i 2:an?"

Tro mig, agera som en ärkehomofil i 10 minuter så lär du slippa fanskapen för tid och evighet.

Anonym sa...

HAHAHA