lördag 7 februari 2009

Mållgan?

Det räcker med en snabb blick på Aftonbladets förstasida för att man ska bli förbannad.
Jag läste om en man som greps för rattfylla men friades i tingsrätten eftersom han påstod att Alfons Åbergs 120 cm långa låtsaskompis Mållgan körde bilen och hann smita innan polisen dök upp. Hur i helvete ska man kunna ha förtroende för rättssystemet när det beter sig så där?
Dessutom, hur fan kan en 120cm kort person framföra en normal bil?

Jag läste även om "rasistskandalen" hos Malmöpolisen efter upploppen i Rosengård.
Enligt våra medier är det tydligen ett grövre brott att kalla folk som slår sönder en hel stadsdel för apor än att delta i själva upploppet.
Vad ska polisen göra när de möts av stenkastning, ska de kasta tillbaka teddybjörnar?
Patetiskt...

Själv var jag på lite jobbfest igår. Det var den vanliga visan med fånig scenunderhållning som nog bara kan uppskattas av 50+ tanter som tycker att "Hjalmars" revyer är det roligaste som finns, samt blaskig öl.
På sådana där tillställningar brukar det även bjudas på lite annan underhållning i form av att folk raggar på varandra till höger och vänster, ber sin chef fara åt helvete och någon står och spyr i en blomkruka.
Jag såg dock inget sådant, möjligtvis eftersom jag var upptagen med att dricka mig full och bevisa hur usel jag är på att kasta pil.
Efter ett par timmar ledsnade vi ett gäng och drog till en grekisk bar, det sög. Ölen smakade jäst och jag var tvungen att kommunicera på engelska med ett par stela tråkmånsar.
Till slut hamnade vi på krogen Oliver Twist där poeten (eller nåt) Björn Rosenström spelade.
Det var kul som fan att härja lite framme vid scenen, så kvällen blev ganska lyckad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta ut fetvadden ur öronen så ska jag tala om vad som har hänt sedan Finska vinterkriget, SMSa skiten säger jag!!!