onsdag 11 februari 2009

Pizzanalfabet

Jag har antagligen inte vad som krävs för att driva en pizzeria, jag är usel på matlagning och inte det minsta service-minded. Men en sak slår jag dem på fingrarna med, jag är nämligen hyfsad på att stava och läsa texter på svenska.

På min dörr sitter en skylt som säger "Ingen reklam tack". En mening på tre ord som inte borde kunna misstolkas, men tydligen avancerat språkbruk för vissa.
Idag fick jag nämligen reklam från "Pizza Expressen" i min brevlåda. Tyvärr hann jag inte reagera och skälla ut analfabeten innan han försvann.
Det här är andra gången det händer att jag får reklam från samma idioter så det är nog ingen slump. Antingen kan pappskallen inte läsa eller så skiter han i det.

Jag blev lite irriterad men har samtidigt förståelse för deras desperation att nå ut till folk.
Pizza Express är nämligen inte ett ställe som bygger sitt rykte på att nöjda kunder rekommenderar dem, pizzorna där är små, smaklösa och luktar som gamla gummistövlar.

Ett tips är att ta ett par kvällskurser i både matlagning och svenska...

Jag läste förresten i tidningen om ett par poliser i Umeå som sparkade in dörren till en hotellsvit eftersom de trodde att en kvinna överfölls därinne. När Kling och Klang rusade in så möttes de av en operakör som övade.
Den svenska polisen visar återigen prov på sin kompetens och skarpsinnighet.

Inga kommentarer: