måndag 9 februari 2009

Måndag

Det är fint med snö, åtminstone på julkort.

Jag blir fan inte klok på de där som sköter snöröjningen i området jag bor, de är antingen knarkare eller från Australien. Inga andra kan väl anse att 01.00 svensk tid är då man bör vara som mest aktiv.

Eftersom jag klev upp 04.45 så blev det inte så mycket sömn efter plogfascisternas härjningar.
Jag traskade ut på parkeringen och insåg att jag inte hade en bil utan en igloo med 4 hjul.
Skrapade bort tillräckligt för att inte utgöra en fullständig livsfara och for iväg.
Hela dagen har jag gått runt som i en dimma och slocknade några timmar på soffan när jag kom hem. Sen bidde det mat o nu ett bad hade jag tänkt mig.
Det där med att vara aktiv och röra lite på sig sparar jag tills det att det där vita otäcka försvinner.

Inga kommentarer: